Pohľad na výstavnú plochu
Aktuality, Bezpečnosť, Letectvo, Vojenská technika,

Novinky na MAKS – 2019, alebo čím sa pochválilo Rusko

mohla tu predstaviť najnovšie úspechy vlastného leteckého a kozmického priemyslu. No ukázať mal čo aj domáci usporiadateľ, Rusko.


Štátna korporácia Rostech predstavila náročným aj bežným návštevníkom okrem lietadiel a vrtuľníkov aj motory, leteckú avioniku, spojovacie zariadenia, či dokonca prostriedky rádioelektronického boja. Na nasledujúcich obrázkoch s krátkym komentárom sa pozrieme na to najzaujímavejšie, čo bolo možné stretnúť „naživo“ v ruských pavilónoch.

Suchoj Su-57

Suchoj Su-57 počas letu

Ruská „neviditeľná“ odpoveď na americké lietadlo F-22. Ruské stíhacie lietadlo 5. generácie bolo vyvinuté ako náhrada za Su-27. V máji tohto roku bola spustená sériová výroba na základe objednania 76 ks lietadiel pre VKS RF. Vážny záujem o toto lietadlo medzitým prejavili vo Vietname a v Peru a možno sa pridá aj Turecko, ktorému Spojené štáty zastavili už dohodnutý predaj F-35.

Vladimir Putin a R.T. Erdogan si na výstave spoločne prezerajú Su-57

Suchoj MC-21-300

Suchoj MC-21-300 v letovej ukážke

Návštevníci výstavy mohli vidieť aj ďalšiu „veľkú nádej“ domáceho leteckého priemyslu – dopravné lietadlo pre stredne dlhé vzdialenosti, Suchoj MC-21. Toto lietadlo so štíhlym trupom vybavené „čiernymi krídlami“ z kompozitných materiálov má byť reálnou konkurenciou americkým, európskym a čínskym analógom. Sankcie, uvalené Spojenými štátmi na Rusko v oblasti dodávateľov kompozitných materiálov, vážne spomalili realizáciu celého projektu, no súčasne sa odrazili aj na pozitívnom výsledku.

Namiesto predpokladaných počiatočných 38% komponentov z domácej produkcie bude výsledné dopravné lietadlo obsahovať teraz až 97% komponentov od ruských výrobcov. Hostia výstavy MAKS-2019 si mohli novinku domáceho priemyslu pozrieť nielen počas letovej ukážky ale aj nazrieť do kabíny a vytvoriť si tak vlastnú predstavu o lietadle.

CR929

Časť trupu budúceho spoločného čínsko-ruského projektu dopravného lietadla

Toto je pravdepodobne najvážnejšia hrozba pre americké a európske konzorciá výrobcov dopravných lietadiel. Ide o spoločný čínsko-ruský projekt dopravného lietadla so širokým trupom, ktoré, v závislosti od modifikácie, bude schopné odviezť od 230 do 320 pasažierov. Prvý let je plánovaný na rok 2022. Na výstave MAKS-2019 si mohli návštevníci prezrieť vnútrajšok trupu perspektívnej novinky.

Il-78M-90A

Il-78M-90A na statickej ukážke

Iľjušin Il-78M-90A je vojenské transportné lietadlo slúžiace pre dopĺňanie paliva za letu. Tieto špecializované lietadlá sú určené pre potreby Ministerstva obrany RF.

Vrtuľník Ansat

Vrtuľník Ansat

Korporácia Vrtuľníky Ruska predstavila verziu ľahkého viacúčelového vrtuľníka Ansat, štylizovanú v novej ruskej prémiovej autoznačke Aurus. Je všeobecne známe, že vrtuľníky Ansat sa už používajú vo verzii pre záchrannú a medicínsku službu. O vrtuľníky Ansat prejavili už veľký záujem v Číne a taktiež niektoré krajiny juhovýchodnej Ázie.

Mil Mi-38

Mil Mi-38

Pozornosť návštevníkov sa upierala aj na viacúčelový vrtuľník strednej kategórie, Mil Mi-38. Na výstave sa vývojari rozhodli predstaviť tento vrtuľník vo verzii pre VIP. Vrtuľník Mi-38 je sám o sebe prispôsobený tak k prevozu nákladu ako aj pasažierov a samozrejmosťou sú modifikácie slúžiace záchranárom a pre medicínske účely. Vrtuľník je to pozoruhodný a určite si záslúži pozornosť, rovnako ako Ansat.

Kamov Ka-62

Kamov Ka-62

Civilná modifikácia vojensko-transportného vrtuľníka Ka-60. Tento projekt dlhší čas ležal založený „v šuflíku“ kvôli nedostatku finančných prostriedkov, no v roku 2012 bol napokon oživený. Svojimi parametrami a schopnosťami je vhodný nielen pre potreby Ministerstva obrany RF ale aj pre užívateľov z oblasti „národného hospodárstva“. Výrobca počíta tiež s rozbehom exportu na zahraničné trhy. Sériová výroba sa má spustiť už v nasledujúcom roku.

Roman Gusarov, známy ruský expert z oblasti letectva, vcelku optimisticky hovorí: „Vrtuľníky tu na výstave sú jednoducho úžasné. Sú to perspektívne stroje, ktoré neboli k videniu ešte nikde na svete.“

Okrem spomenutej malej vzorky exponátov, mohli návštevníci vidieť napríklad aj prototyp veľmi ťažkého raketového motora, ktorý vyvíja spoločnosť NPO Energomaš pre lety na Mesiac.

Sergej Maržeckij, preklad a úprava: mip

Zdroj: https://topcor.ru , fotografie v článku prevzaté z http://bluesky-oz.ru/

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov