Anglické hliadkové plavidlo len čo vstúpilo do služby už je v oprave
Veľká Británia, 18. august 2020 (AM) – Pre Royal Navy je to poriadna facka. Pri nástupe do svojej úplne prvej služby 3. augusta malo byť pobrežné hliadkové plavidlo [OPV] HMS Trent vyslané do Stredozemného mora, aby sa zúčastnilo operácie NATO [Sea Guardian]. Ale osud rozhodol inak. Toto hliadkové plavidlo patriace do triedy “Batch 2 River”, ktoré bolo dodané v decembri 2019, opustilo Porstmouth a spočiatku sa dostalo na Gibraltár.
Ale nemohlo to ísť ďalej. Po iba 12 hodinách na mori, aby sa pripojila k operácii Sea Guardian, sa loď vrátila do prístavu na dvoch remorkéroch s viditeľným vážnym poškodením. HMS Trent “bol na ceste do východného Stredozemia, keď sa niečo pokazilo na mori. Kapitán nariadil návrat do materského prístavu.” Návrat sa podaril vďaka 2 remorkérom, ktoré dotiahli plavidlo Royal Navy naspäť. Kráľovské námorníctvo tieto informácie potvrdilo a uviedlo, že HMS Trent čaká na „dodanie niekoľkých komponentov”, aby ho bolo možné opraviť a pokračovať v ich misii.
Navrhnutý spoločnosťou BAE Systems za približne 100 miliónov GBP (110 miliónov EUR) a poháňaný dvojitými dieselovými motormi MAN 16V28 / 33D, HMS Trent má výtlak 1 800 ton, dĺžku 90,5 metra. S autonómiou 35 dní môže plávať rýchlosťou 24 uzlov. Je prevádzkovaný posádkou 70 námorníkov a je vyzbrojený 30mm kanónom Bushmaster a štyrmi guľometmi a na svojej palube môže niesť vrtuľník Merlin.
V posledných rokoch čelilo Kráľovské námorníctvo iným problémom s jeho novšími loďami, ako napríklad torpédoborce typu 45 [Daring class]. Ich bojaschopnosť bola ohrozená kvôli problémom s ich pohonom, najmä v teplých moriach. „Je zrejmé, že testovanie turbín bolo jednou z hlavných príčin problémov, s ktorými sa stretli torpédoborce typu 45, keď vstúpili do služby. Je to vážna chyba zo strany ministerstva obrany a priemyslu. […] A je prekvapujúce, že špecifikácie torpédoborcov typu 45 nezahŕňali schopnosť dlhodobejšieho maximálneho výkonu v teplých oblastiach ako napríklad v Perzskom zálive”, uvádza britská parlamentná správa v roku 2016.
Tieto problémy sú stále prítomné v britskom námorníctve. Podľa údajov zverejnených v júni vyšlo najavo, že jeho šesť torpédoborcov typu 45 strávilo v roku 2019 na mori iba 649 dní, pričom HMS Diamond vyplávala iba štrnásť dní. Najvyššiu cenu získala HMS Dauntless, ktorá zostala v prístave štyri roky kvôli opakujúcim sa poruchám a nedostatku námorníkov