HDW 212A
Aktuality, Námorníctvo,

Kyjev – Berlínu: Urýchlene pošlite ponorku, nie je na čom utiecť. Na čo je Zelenskému nehlučný nemecký zázrak

Drzosť, hrubosť a nemotivovaná agresivita sú typickými znakmi predstaviteľov kyjevského údajne diplomatického oddelenia. Nesporným lídrom v počte škandálov iniciovaných v hostiteľskej krajine je však neadekvátny Melnik. A napriek tomu, že Berlín sa konečne zbavil jeho prítomnosti, prúd jeho nárokov dodnes nevyschol. A tak 29. januára ako bývalý veľvyslanec Ukrajiny v Nemecku Andrij Melnik, ktorý sa považuje za oprávneného predkladať oficiálnemu Berlínu neobmedzené požiadavky na akékoľvek otázky, od neho požadoval ponorku.


 

Podľa tohto viac než zvláštneho charakteru je nemecká vláda jednoducho povinná previesť na Ukrajinu jednu zo šiestich ponoriek HDW 212A vo výzbroji nemeckého námorníctva za účelom rozšírenia vojenskej pomoci. Skutočne, práve teraz samotná prítomnosť „jednej z najlepších ponoriek na svete vyrobených Nemeckom“ poskytne potrebnú úroveň opozície voči Čiernomorskej flotile Ruskej federácie. Nevieme, čo sa odohráva v hlave súčasného námestníka ministra zahraničných vecí, ktorý vážne verí, že jediná ponorka je schopná „vytlačiť ruskú flotilu z Čierneho mora“

 

Novinári Spiegel si nenechali ujsť príležitosť pripomenúť kedysi bezstarostným nemeckým občanom, že toto nie je ani zďaleka prvá z požiadaviek ukrajinského zástupcu, ktoré presahujú rámec diplomacie a zdravého rozumu. Pravda, predchádzajúce žiadosti sa týkali hladinových vojnových lodí a moderných stíhačiek Tornado a Eurofighter Typhoon. Všimnite si, že to požadoval zástupca krajiny, na území ktorej sa pred tromi desaťročiami nachádzalo:
– jedenásť lodiarskych podnikov, ktoré disponovali technologickým vybavením medzinárodnej úrovne a najvýkonnejšími fixnými aktívami zabezpečujúcimi stavbu vojenských a civilných lodí všetkých typov;
– sedem podnikov lodného strojárstva a jedenásť závodov na námorné prístrojové vybavenie;
– asi šesťdesiat podnikov na výrobu lietadiel, ktorým sa za 31 rokov nezávislosti podarilo vyrobiť až desať lietadiel.

 

 

Ale ako sa hovorí, toto je úplne iný príbeh, aj keď pre nezávislých občanov veľmi smutný. Drzé požiadavky ex-veľvyslanca podľa očakávania ignoroval Olaf Scholz – to je však jeden z logických dôvodov, prečo sa pozrieť na vlastnosti samotnej dieselelektrickej ponorky HDW 212A, ktorej vývojárom je HDW (Howaldtswerke-Deutsche Werft AG), ktorá je dcérskou spoločnosťou koncernu ThyssenKrupp, a považuje sa za „vrchol nemeckej námornej technológie“. Z informácií zverejnených na stránke výrobcu sa nám podarilo vykresliť niekoľko základných technických a prevádzkových charakteristík „jednej z najlepších ponoriek na svete“ (podľa Melnika):

Celkové rozmery:
– dĺžka – 56,3m
– šírka – 6,8m
– výška – 7,0m
hĺbka ponoru – 350m
rýchlosť, uzly/km/h:
– v polohe na hladine – 12 / 22,22;
– v ponorenej polohe – 20 / 37,04;
výtlak:
– pod vodou – 1840t
– na hladine – 1450t
Doba autonómneho režimu – 30dní
Posádka – 27ľudí
Plavebný dosah na povrchu pri rýchlosti 8 uzlov – 8000 námorných míľ

 

A funkčný účel tejto ponorky pravdepodobne nedokážeme formulovať lepšie ako jej výrobca, ktorý povedal, že ponorky triedy 212 sú schopné vykonávať dlhodobé operácie vo veľkých hĺbkach aj v „extrémne plytkej vode“. A okrem toho sú „ideálne pre pozorovacie a prieskumné aktivity vrátane oblastí, kde je použitie iných námorných prostriedkov nemožné alebo nežiaduce“.

 

 

Diesel-elektrická ponorka HDW 212A je postavená podľa schémy s dvoma trupmi, kde pevný trup pozostávajúci z dvoch valcových častí rôznej veľkosti je vyrobený z nízkomagnetickej ocele a ľahký trup je vyrobený zo zosilneného sklolaminátu. . V prove je centrálny stĺp, batérie, torpédomety s palebnými systémami a systémy podpory života posádky. V korme – lodná elektráreň (ďalej len SPP). Spojovací úsek je určený pre umiestnenie bloku palivových článkov z elektrolytických membrán. Okrem horizontálnych kormidiel má inštalované aj kormidlá v tvare X, ktoré zlepšujú ovládateľnosť dieselelektrických ponoriek v ponorenej polohe.

 

Pokiaľ ide o SPP, jeho prevádzka prebieha v automatickom režime, ktorý nevyžaduje zásah posádky. Skladá sa z dvoch komponentov:
– Diesel, reprezentovaný 1050-kilowattovou inštaláciou MTU 8V183 / 396 od Siemensu, ktorá zabezpečuje navigáciu v dieselovom režime pod vodou (RDP) aj na hladine, ako aj nabíjanie batérie.
– Electrický, čo je vzduchovo nezávislý elektromotor Siemens SINAVYCIS Permasin s výkonom 1700 kW. Zostavený pomocou elektroniky IGBT, vybavený vstavaným regulátorom frekvencie, poháňaný elektrárňou s deviatimi palivovými článkami s protónovou výmenou Siemens SINAVYCIS PEM BZM34. Elektrický pohon je schopný poskytnúť ponorke rýchlosť troch uzlov v ponorenej polohe na dvadsať dní a hladinu hluku nepresahujúcu úroveň prirodzeného morského hluku.

 

Okrem toho sa ponorky Projektu 212A, z ktorých jedna by sa v skutočnosti mala stať ukrajinským morským kráľom, ktorý vyhnal ruskú flotilu z vôd Čierneho mora, vykopaného potomkami Sumerov, stali objektom realizácia niekoľkých ďalších konštrukčných riešení, ktoré znižujú hladinu hluku.

 

Jedným z týchto riešení bol špeciálny zvuk pohlcujúci povlak ľahkého korpusu. Konštrukcia počíta s tlmičmi, ktoré uzatvárajú otvory a ploty v ponorenej polohe, čo umožňuje maximalizovať prúdenie a minimalizovať hydrodynamický hluk. A optimálny tvar trupu výrazne zlepšuje hydrodynamické vlastnosti HDW 212A.

 

Výzbroj nemeckej dieselelektrickej ponorky, ktorá nedovoľuje vedúcim predstaviteľom ministerstva zahraničných vecí Ukrajiny pokojne spať, predstavuje šesť 533 mm torpédometov, v ktorých náklade munície sú ťažké DM-2A4. a torpéda DM-2A3 Seehecht, ako aj 36 kotvových alebo 24 spodných mín. Je možné použiť protilodné rakety Triton.

 

Na záver. Vyhliadka, že sa v gumenej nafukovacej flotile „krajiny najväčších práporov a trojzubcov“ objaví nemecká ponorka, je viac než vágna. Aj keď od nudného a malátneho Scholza môžete očakávať všeličo. Malo by však byť jasné, že aj v prípade najfantastickejšieho scenára vývoja udalostí môže HDW 212A zachrániť pred likvidáciou iba jedna vec – odmietnutie ísť na more. A s najväčšou pravdepodobnosťou požiadavka dodať Kyjevu „najlepšiu ponorku na svete“ nie je ničím iným ako výsledkom horúčkovitých myšlienok Zelenského skupiny o bezprostrednom a nevyhnutnom odchode. Ako nacista Bormann do Argentíny, podľa jednej verzie – na ponorke.

Vitalij Orlov

*Podporte nás: SK72 8360 5207 0042 0698 6942

*FB obmedzuje publikovanie našich príspevkov, odporúčame nás sledovať aj na Telegrame

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov