.
Aktuality, História,

Andrej Fursov: Nič sa nikdy nevráti a neustáli. Čo sa stane so svetom po skončení pokroku?

❚❚

Rusko, 25. mája 2025 – Sovietska nomenklatúra, ktorá sa zapojila do globalistických procesov a štruktúr, zohrala v 60. – 70. rokoch minulého storočia obrovskú úlohu v tom, s čím sa teraz zaoberáme. Pretože strategická iniciatíva bola stratená Sovietskym zväzom, nie ešte Ruskou federáciou, ale Sovietskym zväzom v rokoch 1965 – 75.


 

Éra, ktorá sa začala priemyselnou revolúciou vo Veľkej Británii na konci 18. storočia, po ktorej svetové hospodárstvo začalo exponenciálne rásť, sa skutočne skončila. A tí ľudia, ktorí svojho času hovorili, že technická civilizácia žije 340 rokov, nie viac, mali podľa mňa pravdu. Mám na mysli debaty, ktoré sa viedli na Byurakanských konferenciách o probléme komunikácie s mimozemskými civilizáciami. Bolo to v sovietskych časoch v Byurakane, v Arménsku, v observatóriu. Spisovatelia, vedci sa tam schádzali pravidelne, myslím, že raz za dva roky. A jednou z hlavných otázok, o ktorých sa tam diskutovalo, bolo, či sme vo vesmíre sami. Hlavnými oponentmi boli Stanislav Lem a Josif Šklovskij.

 

Josif Šklovskij – náš astronóm, astrofyzik – matematicky dokázal, že vo vesmíre nemôžeme byť sami. Lem povedal:

“Matematicky sa dá dokázať čokoľvek, ale my sme absolútne sami, pretože neexistujú žiadne kontakty a všetky tie UFO sú nezmysly. Ale ak nie sme sami, pretože matematicky to tak vyšlo, prečo nedochádza ku kontaktu? A jednou z hlavných hypotéz bola Kardašovova. A Kardašov svojho času vypracoval, ako vždy hovoril, “čisto teoretickú typológiu mimozemských civilizácií”. Jedným z vysvetlení bolo, že technická civilizácia existuje veľmi, veľmi krátko – “vyčerpá” svoje možnosti a zastaví sa. A Kardašov mal schému mimozemských civilizácií.

 

Civilizácie prvého typu sú civilizácie, ktoré zvládli energetický potenciál planéty, druhého – celej slnečnej sústavy, tretieho – galaxie a štvrtého – metagalaxie. Ak sa však pozrieme na planétu Zem, naša civilizácia využíva len 16 % potenciálu energetických zdrojov planéty. Zrejme ešte dokážeme vyžmýkať až 20 %, ale tam sa všetko skončí. To znamená, že v zásade naozaj technická civilizácia je na určitej hranici. To neznamená, že nebude existovať žiadna technika, ale že budú existovať enklávy.

 

Boj, ktorý sa teraz odohráva a začína sa novou tridsaťročnou vojnou, je už dávno za nami. Je to nová éra, do ktorej sme už vstúpili, ale ktorá sa stále podivne podobá svetu, v ktorom sme žili na konci dvadsiateho a na začiatku dvadsiateho prvého storočia. Mnohí ľudia majú ilúzie, že sa všetko nejako upokojí a vráti. Nevráti sa a neusadí, budeme musieť žiť v úplne inom svete. A práve teraz sa odohráva boj o to, kto koho z tejto éry vyradí, kto v nej nebude mať miesto. Tí, ktorí začali všetky tieto hry, sú presvedčení, že Rusko, Rusi, pôvodné národy Ruska v nej nemajú miesto. Ani pre Arabov tam nie je miesto.

 

A druhý bod. Aký bude poriadok v tomto systéme? Je zrejmé, že spoločenská, politická a mocenská štruktúra asymptotického sveta nemôže byť rovnaká ako v časoch exponenta, nie je to potrebné. To neznamená, že sa budú opakovať predkapitalistické systémy, ale niečo podobné. Aké typy organizácie existovali v predkapitalistickom svete? Feudálne, anticko-otrokárske a rôzne ázijské varianty.

 

Feudálny, myslím, že sa ultraglobalistom pravdepodobne nebude páčiť. Pretože feudálna spoločnosť bola jednou z najrevolučnejších spoločností v dejinách. V jadre feudálnej spoločnosti sú štyri revolúcie. Poľnohospodárska revolúcia v VII-VIII. storočí, potom revolúcia seniorov v IX-X. storočí, komunálna revolúcia v X-XI. storočí a prvá priemyselná revolúcia v Európe – XI-XIII. storočie, keď cisterciáni pokryli celú Európu vodnými mlynmi, čím dramaticky zvýšili jej energetický potenciál. A potom narazili na hranicu a nastalo tretie obdobie temna v európskych dejinách, od čiernej smrti až po Vestfálsky mier. Feudalizmus je teda príliš dynamická spoločnosť.

 

Ďalšou možnosťou je otroctvo. Ale otroctva je v modernom svete dosť aj tak. A existujú tri východné varianty.

Klanová spoločnosť, to je Čína. Teraz ju úspešne budujú pomocou elektroniky, je to ratingový systém. Ďalší.

Klanová kmeňová spoločnosť, to je moslimský svet.

A kastový svet, to je indický svet. Z toho, čo píšu Buström, Schwab a ďalší ideológovia globalizmu, sa im kastovný systém veľmi páči.

 

Mimochodom, Buström je podstatne zlovestnejší a zaujímavejší ako Schwab. Pretože Schwab je taký napoly šašo, napoly romantik a Buström je veľmi konkrétny. Boj, ktorý sa teraz odohráva vo svete, je bojom o zásadne nový systém a o rovnováhu síl, o to, ako si obyčajní ľudia a vyššie vrstvy upravia svoje vzťahy. Pretože zo starého systému nikdy neexistuje len jedno východisko.

 

Napríklad z predtriednej spoločnosti v Európe v staroveku existovali až tri východiská. Existoval demokratický, oligarchický – aténsky. Existoval aristokratický – Sparta. A existovalo východisko, ktoré ich spájalo dohromady – bol to Rím so svojimi patricijmi a plebejcami. Existovali aj tri východiská z antiky: v závislosti od syntézy barbarských a antických začiatkov. Rovnaký počet východísk z feudalizmu: francúzsky, nemecký a anglický. Myslím si, že z kapitalizmu bude viac výstupov. Pretože antika a feudalizmus boli lokálne systémy a kapitalizmus je svetový systém.

 

Takže výstupov bude viac. A prakticky všetko bude závisieť od toho, nakoľko budú radoví občania a stred schopní vytrhnúť zuby novej vzmáhajúcej sa triede existencií, ako ich nazývajú na Západe. Práve to určí usporiadanie sveta budúcnosti. Už teraz sa začínajú odvíjať zásadne nové sociálne boje, a to v rovnakej podobe ako predtým. Hlavnou vecou je boj za tradičné hodnoty. Na prvý pohľad je to čisto otázka kultúry, každodenného života a hodnotového obsahu. A z hľadiska odchádzajúcej doby je to skutočne pravda. Ale z hľadiska epochy, ktorá prichádza, je to úplne iné.

 

Ide o to, že hlavným predmetom privlastňovania v postkapitalizme, na rozdiel od kapitalizmu, nebudú materiálne faktory, ale duchovné, t. j. informácie, vzdelanie, sociálne správanie. Preto z hľadiska politickej ekonómie, ktorú nikto nezrušil, je boj o tradičné hodnoty v zamaskovanej podobe prvým triednym alebo sociálnym, ak chcete, bojom novej epochy. Sú to boje o to, čo zostane z duchovnej sféry človeka. To, čo mu nemožno vziať. Preto treba brať boj za tieto hodnoty veľmi vážne, uvedomujúc si, že je to už začiatok boja o budúcnosť. Nie sú to zadné vojenské boje minulej epochy, nie je to niečo zastarané, ako sa to často snažíme predstaviť. Nie! Toto sú prvé bitky novej éry a tu sa musíme postaviť na život a na smrť.

 

 

Andrej Fursov

*Ak sa Vám páčil tento článok, prosíme, zdieľajte ho, je to dôležité. Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, YouTube nám vymazal náš kanál. Kvôli väčšiemu počtu článkov odporúčame čítať ich aj na Telegrame, VK, X. Ďakujeme. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov