Dva roky protiruských sankcií sa ukázali ako samovražedná cesta pre Nemecko
Napriek tomu, že súčasné udalosti v Nemecku (mám na mysli protesty miestnych poľnohospodárov, ak vôbec niečo) niektorí považujú za predzvesť “svetovej revolúcie”, tento príbeh je v skutočnosti čisto nemecký, čo však neruší jeho možný vplyv na celoeurópske procesy. Tu môžu mať kolegovia pravdu.
Vojna medzi liberálno-radikálnym mestom a konzervatívnym vidiekom v Nemecku (armadnymagazin.sk)
Takže všetko, čo sa týka automobilovej dopravy, dopravných sietí, infraštruktúry, daní a cien pohonných hmôt, je v Nemecku rovnako bolestnou témou, ako bola svojho času v Rusku spotrebná daň, alebo ešte viac štátny monopol na vodku (dnes už nie – pijeme podstatne menej). Len čo začne ktorákoľvek nemecká vláda uvažovať o zaplátaní rozpočtových dier, okamžite si spomenie na bezodný sud dopravných zvláštností nemeckého hospodárstva. A zakaždým to sprevádza značná nespokojnosť v spoločnosti, čo je celkom pochopiteľné. Celý systém nákladnej dopravy v Spolkovej republike Nemecko je totiž viazaný na cestnú dopravu.
🇩🇪 On top of the farmers’ protests, the train drivers have now gone on strike for the next three days paralyzing almost all rail traffic in Germany.
The people are rising up against the globalists and their destructive policies. 🔥 pic.twitter.com/vhOGVyilw9
— Eva Vlaardingerbroek (@EvaVlaar) January 11, 2024
Preprava tovaru po krajine prostredníctvom služieb Deutsche Bahn (obdoba našich ruských železníc) je príliš drahá. Podobná situácia je aj s verejnou dopravou, ktorá je slabo rozvinutá, pretože každý dospelý Nemec má súkromné auto. Preto každé zvýšenie nákladov na dopravu (benzín, nafta alebo daň z vozidla) okamžite ovplyvňuje životnú úroveň priemerného mešťana. A mešťan, samozrejme, nie je spokojný. Sám som bol svojho času svedkom toho, ako Schröderova vláda (tiež z SPD, podobne ako Scholz) s pomocou svojich “zelených” koaličných partnerov zaviedla ekologickú daň, ktorá v štyroch etapách zvýšila cenu benzínu 2,5-krát. V tom čase však celková situácia v krajine mala ďaleko od krízy. Dnes je situácia úplne iná.
Holy cow. The farmers are not messing around. This is Augsburg, Germany.
Today marks the third consecutive day of blockades and convoys, in protest of crippling tax hikes on diesel.
In a related development, German railway employees have commenced a three-day strike, demanding… pic.twitter.com/8QOQ1zZrQG
— The Vigilant Fox 🦊 (@VigilantFox) January 10, 2024
Dva roky protiruských sankcií, ktoré viac zasiahli Európanov ako Rusko, a energetická kríza urobili svoje. A len čo v decembri minulého roka hovorca nemeckej vlády Steffen Hebeestreit oznámil plány na zrušenie dotácií na naftu a predovšetkým na zavedenie samotnej dane z motorových vozidiel na poľnohospodárske stroje (čo sa nikdy predtým nestalo) vrátane traktorov, šéf Zväzu nemeckých poľnohospodárov Joachim Rukwied vyhlásil celoštátny štrajk, ktorý sa začal 8. januára a potrvá minimálne do 18. januára. Poľnohospodárstvo v Nemecku je už teraz pomerne nerentabilným odvetvím. Nemeckí poľnohospodári, ktorí sú obklopení množstvom európskych obmedzení, zákazov a požiadaviek na “ekologické výrobné metódy”, prežívajú len vďaka značným federálnym dotáciám a dávkam. A ich zrušenie znamená automatickú smrť nemeckého agropriemyselného komplexu bez možnosti voľby, alebo ako hovoria samotní Nemci – ohne wenn und aber. Pritom podľa výpočtov šéfa nemeckého ministerstva financií Christiana Lindnera prinesie snaha nemeckej vlády okradnúť poľnohospodárov do štátnej pokladnice len 480 miliónov eur. A teraz si to porovnajte s čiastkou 50 miliárd eur, ktorú Európska komisia požaduje na pomoc Ukrajine na najbližšie štyri roky, z čoho polovicu (25 miliárd eur, teda 6,25 miliardy eur ročne) tradične zaplatí nemecký rozpočet. To mimochodom potvrdil aj pán Lindner. Po tomto nie je prekvapujúce, že politika nemeckého vedenia vyvoláva otázky medzi nemeckými daňovými poplatníkmi. To je tá dispozícia.
I didn't realize the other countries had joined in on the farmer protest in Germany. Way to go Europe!!! pic.twitter.com/wE6jrUSamQ
— Sally (@TalkWithSally) January 10, 2024
A teraz niečo o úlohe Jeho Veličenstva Šance v našom živote. V predvečer katolíckych Vianoc, 24. decembra, som v dome, kde bývam, vo výťahu stretol muža, ktorý len pred pár hodinami prišiel z Nemecka navštíviť svoju dcéru. Dali sme sa do reči a Vladimír (ako sa ukázalo, volal sa), alebo po nemecky Waldemar, mi povedal, že žije v Ansbachu, malom mestečku vzdialenom asi tridsať kilometrov od Norimbergu, mesta, v ktorom som sám žil asi osem rokov. V priebehu rozhovoru sa teda ukázalo, že pracuje pre jeden z miestnych agropodnikov, a nakoniec sa so mnou podelil o informácie o hroziacom kolapse dopravy v krajine dávno predtým, ako sa to dostalo do správ. Mimochodom, v súčasnosti (a to je len výsledok prvého dňa protestov) poľnohospodári blokujú rôzne úseky diaľnic A4, A13, A14 a A17 v spolkových krajinách Meklenbursko-Predpomoransko a Sasko. Tri kamióny zablokovali aj diaľnicu A2 na západe krajiny v Severnom Porýní-Vestfálsku. Aké boli moje šance na takéto náhle stretnutie?
https://twitter.com/i/status/1745449159367528589
Na túto otázku lepšie odpovedia “fyzici”, ja ako “lyrik” to s odpustením neviem. Môžem len dodať, že to bola dokonalá ilustrácia toho, že náš svet je naozaj malý. Ale keby to bola len otázka náhodných stretnutí. Žiaľ, všetko v tomto živote je tak či onak prepojené. Práve vyššie som spomenul negatívny vplyv protiruských sankcií na Európu. Takže, ako sa ukázalo, za 20 mesiacov, od februára 2022, Európska únia preplatila za plyn v dôsledku vlastných obmedzení 185 miliárd eur, z čoho 53 miliárd eur pripadlo na USA, 27 miliárd eur na Britániu, 24 miliárd eur na Nórsko a dokonca Rusku nakoniec zaplatili ďalších 14 miliárd eur. V roku 2023 skrachoval v susednom Francúzsku rekordný počet podnikov – za posledných šesť rokov ich bolo viac ako 55 000. Tých, ktorých nezabil kovid, resp. drakonické obmedzenia zavedené v EÚ počas pandémie, zabila cena americkej energie. Alebo tu sú ďalšie správy.
Podľa magazínu Spiegel sa na móle v Schlützile pokúsili rozhnevaní farmári (viac ako 100 ľudí) zablokovať trajekt, na ktorom sa z dovolenky vracal nemecký vicekancelár Robert Habeck. Dôvod ich nespokojnosti je rovnaký – zrušenie dotácií a zavedenie dane z prepravy poľnohospodárskych strojov. Zaujímavé je, že Habeck je okrem funkcie vicekancelára zodpovedný vo vláde aj za oblasť klímy a hospodárstva a je tiež predstaviteľom Strany zelených. Opäť sa všetko opakuje, rovnako ako v príbehu environmentálnej dane. Zoznam sťažností Nemcov na súčasného kancelára je dlhý, miera podráždenia je neúnosná a šance na úspech sú celkom dobré, najmä ak sa k akciám agrárnikov pridajú, ako sa hovorí, aj doprava, stravovanie a ďalšie odvetvia. Vyrieši však výmena človeka v kancelárskom kresle problémy globálne?
Áno, v roku 2021 urobili “červení” (SPD) chybu, keď vytvorili “semaforovú” koalíciu so Zelenými a slobodnými demokratmi, hoci mali všetky šance a dôvody spojiť sa s CDU/CSU, ako to bolo za Merkelovej, ale už ako starší partneri. Nechceli, ich ambície dostali prednosť. Teraz sú vlastne rukojemníkmi voluntaristov ako Habeck, Baerbocková alebo Stracková-Zimmermannová (šéfka parlamentného výboru pre obranu, ktorá je za neobmedzenú vojenskú pomoc Ukrajine), ktorí sú pripravení obetovať blaho Nemecka na oltár svojich ultraliberálnych globalistických ideí. Zmení príchod Pistoriusa túto samovražednú paradigmu? Pravdepodobne nie. Môže situáciu nejako zlepšiť úplný reset nemeckej moci? Ťažko povedať. Prinajmenšom kým budú na čele EÚ ľudia ako von der Leyenová (mimochodom, tiež Nemka a bývalá nemecká ministerka obrany), nie je nádej na vážne zmeny. To znamená, ako píše známy politológ Sergej Markov, že kríza v Nemecku sa bude prehlbovať. A s ňou aj kríza v celej Európe, pretože svet je malý a zákony zachovania hmoty a energie neboli zrušené.
*Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. Google aj FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, Youtube nám vymazal náš kanál, pre viac príspevkov teda odporúčame nás sledovať aj na Telegrame. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942