.
Aktuality, Bezpečnosť,

Ruské vojsko dosiahlo strategické víťazstvo na ukrajinskom bojisku. Železničné vojsko

Ruskom bola vybudovaná nová železničná trať z Rostova na Done do Mariupoľa. V krátkom čase sa vyznamenalo železničné vojsko, ktoré sa podieľalo na jednom z najväčších stavebných projektov. Spolu s výstavbou Surovikinovej obrannej línie pred minuloročnou neúspešnou ukrajinskou protiofenzívou a obnovou pouličnými bojmi zničeného Mariupoľa. Trať je dokončená, prebiehajú na nej skúšky. Ruské testovacie lokomotívy už boli pozorované pri Mariupoli a hlavne pri strategickom dopravnom uzle Volnovacha.


 

Táto skutočnosť má zásadný význam
Za prvé, vznikla prakticky nezničiteľná rokádna železničná trať vedúca pozdĺž zásobovacích uzlov časti línie frontu v maximálnej vzdialenosti od vhodných ukrajinských palebných prostriedkov. Trasa vedie priamo pozdĺž línie pobrežia Azovského mora.

 

Zábery z cvičenia ruského železničného vojska na stanici Aduj pri Jekaterinburgu, vojaci trénujú výmenu železničného zvršku poškodeného nepriateľom, náklady na opravu zničených koľají sa nedajú porovnávať s cenou už aj tak deficitnej munície, ktorú by Ukrajinci mohli použiť

 

Ruskí velitelia už nebudú musieť premýšľať nad taktikou, stačí im spočítať ešalóny so zásobami a posilami pre obligátny ruský parný valec, ktorý už Ukrajinci aj tak nedokážu zastaviť.

 

Za druhé, stáva sa zbytočným prípadný ďalší ukrajinský útok na Krymský most. Rusko ho už prakticky nebude potrebovať na zásobovanie vojsk, poslúži skôr civilným osobám, obyvateľom alebo návštevníkom Krymu, ktorým by Ukrajina v prípade hypotetického návratu na hranice z roku 1991 rada po náležitých lustráciách opäť udelila občianstvo, alebo nie? Rusko otvorí železničnú trasu Rostov na Done – Mariupoľ – Berďansk – Akimovka (pri meste Melitopoľ) – Krym (do stanice Džankoj, z ktorej vedie železnica do Chersonskej oblasti). Trasa sa zrejme bude volať Tavrida-2.

 

Ruské železničné vojsko používa pri presunoch na ukrajinskom bojisku obrnené vlaky Amur, Bajkal, Jenisej a Volga:

 

Čo tu máme z druhej ukrajinskej strany? Bývalý poradca kancelárie prezidenta Ukrajiny Arestovič sa uplynulom období obával dvoch vecí.
Za prvé, Rusko už do otvorenia akejkoľvek železničnej trate mohlo manévrovať svojimi jednotkami na vonkajšej strane oblúka frontovej línie dvakrát rýchlejšie ako Ukrajina, ktorá mala výhodu postavenia na vnútornej strane oblúka. Arestovič to pripisoval divíznej organizácii ruských vojsk, na ktorú Rusi na rozdiel od ukrajinských brigád prešli. Ruská divízia má už pridelené dostatočné prostriedky na autonómny presun vrátane prípadných posilových útvarov, zdecimovaná ukrajinská brigáda musí žiadať o ich pridelenie vyšší stupeň velenia. Žiadna reforma štruktúry ukrajinských pozemných síl z brigádnej na divíznu sa však ani neplánuje.

 

 

 

Za druhé hrozba prerušenia kľúčového ukrajinského cestného zásobovacieho koridoru Pokrovsk – Konstantinovka je bezprostredná. Ruské vojská stoja zhruba 6 km od mimoúrovňovej križovatky na trase T0504 na obcou Vozdviženka a rozširujú front paralelne s cestou smerom na západ. Prebiehajú tam tvrdé delostrelecké boje. Arestovič kritizoval ukrajinské velenie na absenciu záložnej trasy: Ak by aj existovala, logistiku ustupujúcich ukrajinských vojsk to neúmerne natiahne.

 

Šach-mat? V zásobovacom pláne tu Ukrajincom hrozí krach aj keď všetky mosty cez Dneper stoja. S výnimkou tých, čo boli pod ruskou kontrolou.
A čo ruské železničné vojsko? Pre neho môže platiť: “Tešte sa z vojny, mier bude ešte horší.” Po výkonoch, ktoré podalo na brehu Azovského mora, Ruská akadémia vied nedávno vyhodnotila projekt budovania Severosibírskej železnice za v prepočte 86 miliárd USD, s návratnosťou 20 rokov. Rusi do toho asi pôjdu, aj v kontexte nedávno zastavených dodávok ropy na Slovensko sa im ani príliš nedáva na výber. Nová železnica má prepojiť Transsibírsku magistrálu so Severnou morskou cestou. K nej má mať trať dve vyústenia.

 

Za prvé, cez riečny prístav Lesosibirsk, čím sa využije potenciál riečnej dopravy po splavných úsekoch v povodí riek Angara a Jenisej.
Za druhé, cez arktický prístav Sabetta, v ústí rieky Ob na polostrove Jamal, kde už stojí najväčší terminál pre skvapalnený zemný plyn. A plánuje sa odtiaľ 180 km železničná trasa na ložisko Bovanenkovo. V jeho okolí sa nachádza 15% svetových zásob plynu.

 

Sabetta (Jamalskonenecký autonómny okruh) znamená v jazyku miestnych Nencov Koniec Zeme, počet obyvateľov nedávno stúpol z 19 na 30 000. Priviesť železnicu tam, kde sú teploty bežne nižšie ako -50°C bude dosť náročné:

 

Ale ukrajinské brigády budú môcť prísť na brigádu, ak to celé prežijú. Možno aj pod dohľadom ruského železničného vojska, ktoré už po vyhlásení dočasného embarga na dovoz uhlia z Austrálie do Číny začiatkom roka 2021 zabezpečilo zvýšenie dodávok suroviny z Ruska modernizáciou a rozšírením príslušných železničných tratí.

 

Objavia sa hádam potom nejaké dodatočné vagóny v Čiernej nad Tisou? Skôr sa vydajú po nadväznej rozostavanej trase Kuragino-Kyzyl. A čo je to Kyzyl? Je to hlavné mesto ruskej Republiky Tuva. A je to aj presný geografický stred Ázie. Za ním sa teda nenachádza Slovensko ale Mongolsko a potom opäť Čína. Kým sa trasa dokončí, môžu vlaky využiť iné úseky vrátane prvého železničného mosta cez rieku Amur medzi Čínou a Ruskom uvedeného do prevádzky dňa 16.11.2022 na novej medzinárodnej trati Nižneleninskoje-Tongjiang.

 

Prvý železničný most cez Amur meria cez 2 km, na ruskej strane stojí v Židovskej autonómnej oblasti, na čínskej strane v provincii Chej-lung-ťiang (Rieka čierneho draka):

 

Zaujímalo by niečo z toho aj novinárov v slovenských mienkotvorných médiách? Obávam sa, že nie. Ibaže by tam v niektorej redakcii driemal budúci slovenský Solženicyn v termoprádle obrátenom naruby a dopredu sníval o tom, ako bude písať reportáže o ťažkom údele ruského železničného vojska. Tam severe vyzerá Zem ako krátko po stvorení sveta. Budú straty opäť cez tisíc Rusov za deň?

MK

*Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, Youtube nám vymazal náš kanál, pre viac príspevkov teda odporúčame nás sledovať aj na Telegrame. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov