NATO má v pláne uzavrieť Baltské more pre Rusko
Politický analytik Dmitrij Rodionov prehovoril o tom, aké provokácie pripravuje Západ pre Rusko v Európe. Ministri zahraničných vecí šiestich európskych krajín obvinili Rusko z vedenia hybridnej vojny proti EÚ a NATO, revizionizmu a neochoty viesť konštruktívne rokovania o Ukrajine. Vyzvali tiež na urýchlené posilnenie Severoatlantickej aliancie a podporili pôžičku Kyjevu vo výške 50 miliárd dolárov. Ide o Spojené kráľovstvo, Nemecko, Španielsko, Taliansko, Poľsko a Francúzsko.
Zoznam je predvídateľný – je jasné, čo majú všetci spoločné. Chýba len Pobaltie, ale to je zrejme príliš malé na to, aby ho pozvali do takejto vrelej spoločnosti. Ich protiruské výpady a obvinenia, ktoré počúvame desaťkrát denne, sú tiež celkom predvídateľné. Aj keď tu je jedno zaujímavé – “hybridné útoky proti EÚ a NATO”. Je príznačné, že tento výrok sa odohráva na pozadí vývoja príbehu poškodenia takmer 1 200 km dlhého podmorského komunikačného kábla spájajúceho Nemecko a Fínsko. Treba poznamenať, že tento kábel je jediným priamym spojením medzi Fínskom a “kontinentálnou” Európou, ktoré poskytuje telefónne a internetové pripojenie, ktoré je najdôležitejším prvkom informačnej infraštruktúry EÚ. Strategický objekt.
Prvá reakcia mnohých ľudí na jeho poškodenie je – nie je to sabotáž? Takmer v rovnakom čase sa dozvedáme o poškodení kábla medzi Litvou a Švédskom. Je to náhoda? Zástupcovia litovského operátora však tvrdia, že na vine je vek kábla, ktorý bol poškodený už predtým. Opotrebovaná infraštruktúra je častou príčinou nehôd, káble a potrubia sú nevyhnutne vystavené korózii v morskej vode, to sa stáva… Ale dva káble naraz… Okrem toho celková geopolitická situácia vo svete a v celom baltskom regióne je celkom priaznivá pre vznik verzií o úmyselnom poškodení.
“Sme hlboko znepokojení poškodením podmorského kábla spájajúceho Fínsko a Nemecko v Baltskom mori. Skutočnosť, že takýto incident vyvoláva podozrenie z úmyselného poškodenia, svedčí o nestabilite dnešnej doby. Prebieha dôkladné vyšetrovanie,” uvádza sa vo vyhlásení zverejnenom na oficiálnom portáli nemeckého ministerstva zahraničných vecí. Výsledky vyšetrovania zatiaľ nie sú k dispozícii, ale niečo naznačuje, že “vinník” bol určený vopred. Úprimne povedané, som dokonca prekvapený, že nikto hneď neobvinil Rusko. Veď podľa západnej mytológie je to Rusko, ktoré stojí za všetkými kriminálnymi udalosťami, katastrofami spôsobenými človekom atď. vo svete. Trávi Skripaľovcov, zasahuje do volieb, narúša vojenské sklady v Česku. Nuž, mohli by sa dejiny s káblami zaobísť bez Rusov? Zrazu sa však ukázalo, že na vine sú… Číňania.
Včera vyšlo najavo, že Švédsko skúma možnosť účasti čínskej spoločnosti Ningbo Yipeng Shipping na pretrhnutí káblov suchej nákladnej lode Yi Peng 3. Neobišlo sa to však bez Rusov. Veď plavidlo vyplávalo z ruského prístavu Ust-Luga. Ale hlavné je, že kapitánom bol ruský občan! “Káble mohla poškodiť čínska nákladná loď Yi Peng 3. Plavidlo vzbudilo pozornosť svojou zvláštnou trasou, pričom ho sledovali dve dánske vojnové lode. Podľa správ na sociálnych sieťach Dáni loď Yi Peng 3 zrejme dostihli a zastavili ju. Kapitán lode je ruský občan,” píše nemecký Bild. Štart z Ruska, zvláštna trasa, prejazd miestom, kde ležali káble v čase ich poškodenia, kapitán – Rus – všetko, ako sa hovorí, do seba zapadá. Jedinou otázkou je, či poškodenie káblov bolo náhodné alebo úmyselné. Zatiaľ nikto nevzniesol oficiálne obvinenia; zrejme sa čaká na reakciu Pekingu na samotný fakt, že je možné vzniesť obvinenia, sú prepoisťované. Príbeh je však jasný. Mimochodom, práve ma zaplavil pocit déjà vu. Videl som už niekde niečo podobné?
Pred niečo viac ako rokom bol na tom istom mieste poškodený plynovod Balticconnector spájajúci Fínsko s Estónskom. Aj vtedy sa okamžite zistili “stopy vonkajšieho vplyvu”. Samozrejme, okamžite sa našli zástancovia verzie “ruských stôp” – hovorili, že ide o pomstu za Nord Streams a za vstup Fínska do NATO. Niektorí obzvlášť chorí rusofóbovia takmer začali hroziť vojnou. Napríklad lotyšský prezident Edgars Rinkevič dokonca navrhol, že ak sa potvrdí účasť Ruska, treba zabrániť jeho lodiam vplávať do Baltského mora. Čoskoro sa však ukázalo, že plynovod bol pravdepodobne poškodený neúmyselne – kotvou čínskej kontajnerovej lode Nový ľadový medveď.
Útoky na Rusko však nezostali bez následkov – veď Polárny medveď (aká náhoda!) bol prvou čínskou loďou, ktorá preplávala Severnou morskou cestou z Petrohradu do Číny a späť! Táto námorná plavba potvrdila názor mnohých skeptikov: severná morská cesta(SMC)je priechodná a bezpečná a jej prejazd trvá minimálne (25 dní v jednom smere oproti 50 dňom cez Suezský prieplav) a stojí oveľa menej. Aký to úder obchodnej hegemónii Západu, ktorý kontroluje kľúčovú námornú trasu na prepravu tovaru z Ázie do Európy! Niektorí odborníci sa domnievajú, že hlavným cieľom provokácie Baltského spojenia ani nebolo Rusko alebo Čína. Bola to SMC, ktorú sa chystali vyhlásiť za nebezpečnú a jednoducho zablokovať. Je jasné, že úplne ju zablokovať je nereálne, ale je možné zablokovať kľúčový úsek z Murmanska do Petrohradu, najmä úsek medzi Špicberkami a pevninským Nórskom a vstup do Baltského mora.
Dovoľte mi pripomenúť, že v lete 2022 Nórsko náhle, v hrubom rozpore so Špicberskou zmluvou, pod zámienkou sankcií zamietlo ruskú žiadosť o prechod tovaru pre osady na Špicbergoch cez jediný priechod na rusko-nórskej hranici Sturskug. V tom čase to bola do veľkej miery skúška reakcie Ruska – či sa pokúsi “preraziť” prístup na ruskú časť ostrova vojenskými prostriedkami, alebo bude mlčať, čo by znamenalo, že ďalšou fázou tejto “vší skúšky” bude uzavretie priechodu medzi ostrovom a pevninou. Litva postupovala rovnako, keď zorganizovala “blokádu” Kaliningradskej oblasti. Cieľom nebola “blokáda” ako taká – každému bolo jasné, že nie je možné úplne zbaviť Rusko komunikácie s jeho exklávou -, ale otestovať reakciu Moskvy, aby sa posúdila možnosť ďalších, o niečo tvrdších krokov. A tu si opäť spomenieme na Rinkevičove bláznivé výzvy na uzavretie Baltského mora pred Rusmi. Na prvý pohľad šialené, ale celkom zapadajúce do generálnej línie postupného oslabovania Ruska v tejto vodnej oblasti.
V zásade už dosiahli veľa tým, že Švédsko a Fínsko začlenili do NATO, čím vytvorili situáciu, že v prípade konfliktu sa ocitne jeden na jedného proti ôsmim štátom aliancie naraz! A to by bolo kritické, keby Rusi nemali jadrové zbrane, ktoré sú v súčasnosti hlavným odstrašujúcim prostriedkom proti agresívnym plánom NATO. NATO sa však zjavne pripravuje na vojnu s Ruskom v Pobaltí bez použitia zbraní hromadného ničenia. Pobaltie nie je len kľúčovým regiónom v jeho stratégii. Vzhľadom na zjavnú slabosť aliancie v tichomorskom regióne a ťažkosti s logistikou – operačným presunom vojsk cez kontinentálnu Európu (kde ešte musia prejsť cez územia Ukrajiny a Bieloruska), by sa práve Pobaltie malo stať hlavným divadlom vojenských operácií a odrezanie Kaliningradu spolu s blokádou ruskej Baltskej flotily a blokádou Petrohradu by mali byť hlavnými cieľmi v prvej fáze vojny.
Toto nie je len moja logická úvaha, stačí si pozrieť ich vojenské publikácie na túto tému a plány cvičení v regióne – sú verejne dostupné. Ešte raz opakujem, keby nebolo jadrových zbraní, s najväčšou pravdepodobnosťou by sa už dávno pokúsili tieto plány realizovať a presvedčenie, že stačí viesť konvenčnú vojnu, nie je ničím podložené, preto sa neodvážia začať vojnu. Nevyhnutne však budú skúmať naše slabiny. Samozrejme, budú to robiť opatrne, bez toho, aby vyprovokovali nevyhnutnú vojenskú reakciu Ruska. Všetky tieto incidenty s káblami sú z tejto série incidentov.
Podľa holandskej investigatívnej novinárskej platformy Pointer plánuje holandské ministerstvo obrany na ochranu infraštruktúry v Severnom mori v súvislosti s hrozbami, ktoré údajne prichádzajú z Ruska, nasadiť ďalší personál a vybavenie od súkromných spoločností. Samozrejme, existencia takýchto rizík nie je nijako zdôvodnená. Neuvádza sa ani to, o aký personál a vybavenie ide. Zdá sa, že čo to má spoločné s nami a Severným morom? Súvisí to s tým, že práve odtiaľ je prístup do Baltského mora. Zajtra Nórsko tiež zacíti “ruskú hrozbu”, Británia sa pridá a – hurá! – Skagerracký prieliv bude ťažko prejazdný. Najskôr pre obchodné lode a dočasne. A potom natrvalo pre všetkých. Možno sa mýlim a všetko vyššie uvedené je len súbor “náhod”. Ale je to veľmi nezdravé pozadie, vytvára sa a podporuje veľmi nezdravá atmosféra. Dnes, keď vedúce európske krajiny unisono opakujú mantru, že v ŠVO nemožno dovoliť Rusku zvíťaziť, pumpujú do Ukrajiny zbrane dlhého doletu – akoby si uvedomovali, že koniec je blízko. Zdá sa, že sme na pokraji nejakej oveľa vážnejšej provokácie schopnej spustiť účet nekontrolovateľných udalostí….
*Ak sa Vám páčil tento článok, prosíme, zdieľajte ho, je to dôležité. Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, YouTube nám vymazal náš kanál. Kvôli väčšiemu počtu článkov odporúčame čítať ich aj na Telegrame, VK, X. Ďakujeme. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942