Nemecké ponorky U-212 pre Taliansko
Taliansko, 14.1.2020 – Talianska vláda je pripravená k dohode s nemeckými staviteľmi lodí o kúpe štyroch nových ponoriek NFS U-212A NFS (Near Future Submarine). Tento typ ponorky sa vyznačuje vyspelou elektronikou, navigačným komplexom a možnosťou vypúšťať torpéda.
Ponorky U-212A
Ponorky triedy U-212 alebo ponorky triedy Todaro pre námorníctvo sa narodili z taliansko-nemeckého memoranda o porozumení podpísaného 22. apríla 1996, ktoré zahŕňalo stavbu 6 lodí (4 pre Nemecko a 2 pre Taliansko). , Následne sa 3. augusta 1999 využila možnosť poskytnutá memorandom o porozumení na výstavbu ďalších 2 jednotiek série U-212A druhej série. Talianske námorníctvo má v súčasnosti štyri plavidlá U-212A. Todaro, vedúca ponorka triedy, vstúpila do služby v roku 2006, Sciré nasledujúci rok, Romeo Romei a Pietro Venuti v roku 2016.
Ponorky majú šesť 533mm torpédometov, usporiadaných do skupín po troch. Môžu niesť 12 torpéd Atlas Elektronik DM2A4. Palubný bojový riadiaci systém MSI-90U vyvinula nórska spoločnosť Kongsberg Defence & Aerospace. Ponorky taktiež nesú systém pre elektronický boj FL1800U a protitorpédové systémy TAU 2000 firiem ATLAS Elektronik a ELAC. Ponorky typu 212A sú diesel-elektrické koncepcie. Pri plavbe na hladine ich poháňa diesel MTU 16V-396, ktorý nabíja batérie pomocou generátora Piller GmbH. Pre tichú plavbu pod hladinou však majú na vzduchu nezávislý pohon využívajúci palivové články firmy Siemens (air-independent Propulsion – AIP). Vďaka nim môže ponorka zostať ponorená niekoľkonásobne dlhšie, než pri použití klasických akumulátorov – uvádza sa až 30 dní.
U-212 Nfs
Nové U-212 Nf sa budú mierne líšiť od predchádzajúcich. Po prvé, budú o niečo dlhšie , aby sa vytvoril priestor pre nové palivové články, ktoré by tak mohli zvýšiť celkový výkon pohonného systému, a teda ponúknuť vyššiu rýchlosť. Takisto budú mať vylepšené systémy pre elektronický boj od spoločnosti Electronics. Pohon bude stále typu AIP, založený na článkoch Siemens PEM, ale s lítium-iónovými batériami vyrobenými v Taliansku, a nie s olovenými kyselinami. Nový povlak z fluóru a polyméru aplikovaný na nové ponorky U-212 Nfs vylepší ich hydrodynamické vlastnosti. Vďaka novým batériám, farbe založenej na „metamateriáloch“, novému dizajnu a vylepšeniam palivových článkov sa značne zvýši autonómia nových ponoriek.