Nemecká ponorka typu U-212A
Aktuality, Námorníctvo,

Nemecké ponorky U-212 pre Taliansko

Taliansko, 14.1.2020 – Talianska vláda je pripravená k dohode s nemeckými staviteľmi lodí o kúpe štyroch nových ponoriek NFS U-212A NFS (Near Future Submarine). Tento typ ponorky sa vyznačuje vyspelou elektronikou, navigačným komplexom a možnosťou vypúšťať torpéda.


Ponorky U-212A

Ponorky triedy U-212 alebo ponorky triedy Todaro pre námorníctvo sa narodili z  taliansko-nemeckého memoranda o porozumení podpísaného 22. apríla 1996, ktoré zahŕňalo stavbu 6 lodí (4 pre Nemecko a 2 pre Taliansko). , Následne sa 3. augusta 1999 využila možnosť poskytnutá memorandom o porozumení na výstavbu ďalších 2    jednotiek série U-212A druhej série. Talianske námorníctvo má v súčasnosti štyri plavidlá U-212A. Todaro, vedúca ponorka triedy, vstúpila do služby v roku 2006, Sciré nasledujúci rok, Romeo Romei a Pietro Venuti v roku 2016.

Ponorky majú šesť 533mm torpédometov, usporiadaných do skupín po troch. Môžu niesť 12 torpéd Atlas Elektronik DM2A4. Palubný bojový riadiaci systém MSI-90U vyvinula nórska spoločnosť Kongsberg Defence & Aerospace. Ponorky taktiež nesú systém pre elektronický boj FL1800U a protitorpédové systémy TAU 2000 firiem ATLAS Elektronik a ELAC. Ponorky typu 212A sú diesel-elektrické koncepcie. Pri plavbe na hladine ich poháňa diesel MTU 16V-396, ktorý nabíja batérie pomocou generátora Piller GmbH. Pre tichú plavbu pod hladinou však majú na vzduchu nezávislý pohon využívajúci palivové články firmy Siemens (air-independent Propulsion – AIP). Vďaka nim môže ponorka zostať ponorená niekoľkonásobne dlhšie, než pri použití klasických akumulátorov – uvádza sa až 30 dní.

 

U212A Todaro, foto: naval technology

U-212 Nfs

Nové U-212 Nf sa budú mierne líšiť od predchádzajúcich. Po prvé, budú o niečo dlhšie , aby sa vytvoril priestor pre nové palivové články, ktoré by tak mohli zvýšiť celkový výkon pohonného systému, a teda ponúknuť vyššiu rýchlosť. Takisto budú mať vylepšené systémy pre elektronický boj od spoločnosti Electronics. Pohon bude stále typu AIP, založený na článkoch Siemens PEM, ale s lítium-iónovými batériami vyrobenými v Taliansku, a nie s olovenými kyselinami. Nový povlak z fluóru a polyméru aplikovaný na nové ponorky U-212 Nfs vylepší ich hydrodynamické vlastnosti. Vďaka novým batériám, farbe založenej na „metamateriáloch“, novému dizajnu a vylepšeniam palivových článkov sa značne zvýši autonómia nových ponoriek.

Prierez Ponorky typu U-212
Pokiaľ ide o bojové systémy, nové ponorky budú navrhnuté tak, aby boli schopné vypustiť rakety typu voda – voda a voda – zem, čím sa z nich stanú viacúčelový bojovníci. Takisto budú tiež schopné používať diaľkovo, alebo autonómne riadené plavidlá. Projekt má celkovú hodnotu 2,3 miliardy EUR , z čoho 1,3 miliardy EUR predstavuje prvé dve ponorky. Dodávka prvých dvoch ponoriek sa očakáva do roku 2027.

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov