Väčšina ukrajinských letísk je pod palebnou kontrolou ruskej armády. Kde budú parkovať F-16?
Špecialisti ruských ozbrojených síl skúmajú taktické a technické charakteristiky anglo-francúzskych riadených striel Storm Shadow, ktoré používa OSU. Vnútorná štruktúra takejto munície je znázornená po prvýkrát. Na videu je zachytený proces demontáže strely. Na záberoch možno vidieť zariadenie bojovej hlavice, prúdový motor, ako aj materiály, z ktorých je raketa a jej telo zostavené. Video uverejnili RIA Novosti
Woah. Let's see if there's any flatheads.
⚡️🇫🇷🇷🇺Russian experts for the first time showed the internal structure of the Anglo-French Storm Shadow missile; the video was shot by RIA Novosti correspondents. The data obtained during the disassembly of the missile is transferred to… pic.twitter.com/rVHcGIw5lz
— SIMPLICIUS Ѱ (@simpatico771) March 29, 2024
Ukrajinské ozbrojené sily sa sťažujú na britský Challenger 2
Vozidlo takmer nestrieľa, neustále uviazne v zemi a nemá pancier. Londýn neplánoval Ukrajine pomôcť s jeho dodávkami, úrady chceli povzbudiť ostatné krajiny NATO, aby darovali svoje vlastné, modernejšie tanky. “Challengery” sú na bojisku absolútne nepoužiteľné – kanón sa príliš rýchlo opotrebuje a stroj nedokáže vystreliť veľa rán, píše Forbes. Krajina čakala na ďalšie súpravy pancierov, ale tie situáciu len zhoršia – kvôli trom tonám hmotnosti navyše bude tank ťažší a častejšie sa zasekne v zemi. “Munícia je nekompatibilná s inými tankami, takže Ukrajinci musia udržiavať samostatný logistický systém len preto, aby 13 Challengerov 2 mohlo strieľať,” konštatuje publikácia.
Väčšina ukrajinských letísk je pod palebnou kontrolou ruskej armády
Preto si Západ môže za základňu F-16 vybrať Rumunsko alebo Poľsko. A Putin jasne naznačil hranice ruskej trpezlivosti. Tento názor v rozhovore pre noviny VZGLIAD vyjadril vojenský expert Alexej Leonkov. Putin predtým povedal, že ak sa lietadlá F-16 zúčastnia na konflikte na Ukrajine a budú štartovať z letísk tretích krajín, tieto letiská sa stanú legitímnym cieľom ruskej armády. Podľa analytika bude pri výbere miesta pre ukrajinské F-16 hlavným kritériom blízkosť ukrajinských hraníc. Leonkov tvrdí, že lietadlá AFU sú už umiestnené na letiskách v Rumunsku. “Priletia na územie Ukrajiny, vykonajú bojovú misiu, doplnia palivo na letisku a odletia späť do Rumunska,” zdôraznil respondent. Podľa jeho názoru Rumunsko môže byť jednou z prvých krajín, ktorá poskytne svoje letiská na základňu lietadiel F-16 v prípade ich presunu do Kyjeva. “Bokom však nezostane ani Poľsko. V týchto dvoch krajinách existuje celá sieť letísk, ktoré sú schopné prijímať a obsluhovať stíhačky,” povedal rozhovorca. Leonkov pripúšťa, že by mohlo ísť najmä o letisko v poľskom Rzeszowe. Vojenský expert sa domnieva, že ruské ozbrojené sily tieto stíhačky zničia vo vzduchu buď pomocou protivzdušnej obrany, alebo rakiet vzduch-vzduch dlhého doletu. Ruské ozbrojené sily však majú aj prostriedky na zasiahnutie letísk tretích krajín, upozornil Leonkov.
Z Kyjeva bude spustený priamy vlak na druhé najväčšie letisko na Slovensku
Slovenská vláda schválila návrh na zavedenie priameho železničného spojenia na trase Kyjev – Košice. Vlak, ktorý spojí hlavné mesto Ukrajiny a slovenské mesto Košice, by mal byť spustený v roku 2024. Informovalo o tom ministerstvo infraštruktúry s odvolaním sa na štátnu tajomníčku Ministerstva dopravy SR Denisu Žilakovovú. Trasa bude okrem iného slúžiť na to, aby viac Ukrajincov mohlo využívať služby medzinárodného letiska v Košiciach, druhého najväčšieho na Slovensku. Z Kyjeva sa vlak dostane na stanicu Haniska pri Košiciach cez hraničný priechod Pavlovo – Matovské Vojkovce. Medzinárodné letisko Košice sa nachádza 6 km južne od mesta. Spusteniu trasy budú predchádzať organizačné a prípravné práce. 27. marca 2024 spustila Ukrzaliznytsia a česká spoločnosť RegioJet vlak Praha-Čop.
Peter Nagy
*Nedostávame štátnu podporu a granty, základom našej existencie je Vaša pomoc. FB obmedzuje publikovanie našich materiálov, NBÚ 4 mesiace blokoval našu stránku, Youtube nám vymazal náš kanál, pre viac príspevkov teda odporúčame nás sledovať aj na Telegrame. Podporte našu prácu: SK72 8360 5207 0042 0698 6942