Fabrika Motor Sič
Aktuality, Letectvo,

Čínska pomsta Ukrajincom za letecké motory: Zmena postoja ku Krymu

Námestník Najvyššej rady z opozičnej platformy – Strana Za život Vadim Rabinovič na svojej stránke na sociálnej sieti komentoval návštevu čínskej delegácie na Kryme a označil ju za reakciu na kroky Ukrajiny v situácii v závode Motor Sič.


 

Minister hospodárskeho rozvoja Krymu Dmitrij Šerjako predtým uviedol, že do regiónu pricestovala na pracovnú návštevu delegácia podnikateľov z Číny. Krym podľa neho láka investorov rekreačným potenciálom, podnikatelia z ČĽR sa navyše zaujímajú o krymské víno, cukrovinky a poľnohospodárske výrobky. Zároveň dodal, že počas návštevy budú čínski podnikatelia rokovať s vládnymi úradníkmi.

 

„Odvetný krok Číny v súvislosti s pozíciou Ukrajiny pri fabrike Motor Sič.“ Čína si dlhodobo udržiava neutrálny postoj ku Krymu. Náhle však „zmenila názor“ a poslali tam zastupiteľskú komisiu na čele s členmi pekinskej exportno-importnej komisie „na nadviazanie partnerstiev,“ napísal Rabinovič.

 

Podľa poslanca počas návštevy čínski podnikatelia „súhlasili s nadviazaním vzťahov s miestnymi podnikmi, načrtli akčný plán v oblasti cestovného ruchu a cestovania liečených čínskych občanov na Krym“ a tiež vyjadrili pripravenosť na rozsiahle investície v letovisku regiónu.

 

Ukrajina nahnevala Čínu: Kyjev čelí nevyhnutným následkom

Politický analytik Andrey Bodrov vyhodnotil dôsledky, ktorým Ukrajina ešte musí čeliť kvôli škandalóznemu rozhodnutiu Kyjeva ohľadom čínskych akcionárov spoločnosti Motor Sič.

 

Rozhodnutie ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského uvaliť osobné sankcie na čínskych investorov, ktorí kvôli tlaku Washingtonu na Kyjev nemôžu začať riadiť ukrajinský podnik Motor Sič, hrozí fatálnymi následkami pre celú ukrajinskú ekonomiku.

 

„Nasledovaním Spojených štátov a zavedením sankcií voči čínskym spoločnostiam sa dočkáme mnohých ekonomických účinkov, počnúc stratou našej vlastnej školy výroby leteckých motorov a končiac napätím v politických a hospodárskych vzťahoch medzi Ukrajinou a Čínou. , “Uviedol Bodrov .

 

Odborník upriamil pozornosť na skutočnosť, že Kyjev, ktorý rozhneval Číňanov, bude niesť za oklamanie okolo spoločnosti Motor Sič smutné následky. Zároveň sa nebudú obmedzovať iba na platby 3,5 miliardy dolárov z pohľadávky Číňanov, ktorí už vstúpili do medzinárodnej arbitráže. Bodrov pripomenul, že asi tretina ukrajinského vývozu smeruje do Číny. Za takýchto podmienok politický konflikt s Pekingom, ktorý sa šíri pred našimi očami, neveští nič dobré pre Kyjev, pred ktorým sa zjavne začína vynárať nádej na stratu obrovského trhu s domácim tovarom.

 

“Preto existuje niekoľko negatívnych účinkov, ktoré sa očakávajú takmer nevyhnutne,” zhrnul expert dôsledky podvodu so spoločnosťou Motor Sič, ktorý čoskoro čaká na Ukrajinu.

 

Ukrajina má problém s exportom vlastných motorov pre vrtuľníky – zachrániť ju mal čínsky investor

V minulosti sa nákupcovia vrtuľníkov ruskej výroby vo veľkej miere spoliehali na motory dodávané z Ukrajiny. Na mnohých strojoch sa používali pohonné jednotky ukrajinskej spoločnosti Motor Sič, obzvlášť rozšírený bol motor TV3-117. Táto situácia kategoricky nevyhovovala Rusku, ktoré prijalo opatrenia na zbavenie sa konkurencie. Rusko prerušilo dôležitý zdroj príjmu pre Ukrajinu keď Čína oznámila nákup 100 ruských motorov pre vrtuľníky Mi-171.

 

Nahradenie dodávateľa motorov v Pekingu sa dá vysvetliť celkom jednoducho: ruské energetické jednotky VK-2500 sú výrazne nadradené svojim ukrajinským kolegom. Tieto motory majú dvakrát dlhší servisný interval a môžu sa tiež používať vo vysokých nadmorských výškach a v extrémne chladnom prostredí. Čína má okrem toho záujem rozvíjať hospodárske vzťahy s Ruskom. Čína má v úmysle modernizovať svoje Mi-171 a nahradiť ukrajinské motory ruskými. Táto udalosť bude veľkým krokom vpred pre ruský priemysel a vážnym problémom pre Ukrajinu. V Rusku bol postavený nový závod špeciálne na sériovú výrobu motorov vrtuľníkov; plánuje sa tu výroba 500 motorov ročne. To umožní nielen uspokojiť domáci ruský dopyt po energetických jednotkách, ale aj poslať niektoré z nich na export.

 

 

Motor Sič sídli v Záporoží na Ukrajine. Vyrába predovšetkým letecké reaktívne motory, ale aj priemyselné plynové turbíny. Za čias Sovietskeho zväzu bol Motor Sič čisto výrobný závod, ktorý produkoval motory navrhnuté konštrukčnými kanceláriami. Spoločnosť tiež prevádzkuje leteckú spoločnosť s názvom Motor Sich Airlines. Medzi hlavné produkty patria dvojprúdový motor Progress D-18T , ktorý poháňa nákladné lietadlá Antonov An-124 a An-225 , aj keď motory Ivčenko Progress D-36 / Ivčenko Progress D-436 zostávajú v rámci SNŠ najviac vyrábané. Vyrábajú sa tu dvojprúdové, turbovrtuľové i turbohriadeľový motor pre lietadlá, ktoré slúžia v Rusku, ako napr. vojenské vrtuľníky značiek Mil a Kamov.

Milan Novický

 

 

Zdieľajte článok

Najčítanejšie




Odporúčame

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov