Protitankový skúter Vespa 150 TAP
Vespa 150 TAP bol protitankový skúter vyrobený v 50. rokoch 20. storočia pre francúzskych výsadkárov (troupes aéroportées, TAP). Motorka bola predstavená v roku 1956 a aktualizovaná v roku 1959. Vyrábala ju spoločnosť Ateliers de Construction de Motocycles et Automobiles (ACMA), ktorá bola v tom čase licencovaným montérom spoločnosti Vespa vo Francúzsku.
Úpravy na rozdiel od civilnej Vespy zahŕňali vystužený rám a trojpalcovú bezzáklzovú protitankovú pušku namontovanú na skútri.
150 TAP bola osadená 75 mm ľahkým protipancierovým delom. V porovnaní so štandardným delom, bolo veľmi ľahké, ale so svojou hlavicou HEAT bolo stále schopné preniknúť do panciera s hrúbkou 100 mm. Spätný ráz bol miernený odvádzaním hnacích plynov zo zadnej časti zbrane, čo vylučovalo potrebu mechanického systému spätného rázu alebo ťažkých úchytov, to umožňovalo streľbu aj z rámu Vespy.
Skútre boli vysadzované padákmi po pároch, sprevádzané dvojčlenným tímom. Zbraň bola umiestnená na jednom skútri, zatiaľ čo strelivo bolo naložené na druhom. Kvôli nedostatku akýchkoľvek zameriavacích zariadení nebola zbraň určená k streľbe zo skútra, zbraň bola namontovaná na statív ku guľometu M1917 Browning, ktorý bol tiež nesený skútrom. V prípade núdze však mohla strieľať aj keď bola v ráme a aj keď sa skúter pohyboval.
Protipancierová Vespa bola pomerne lacná, v tom čase stála zhruba 500 dolárov a v rokoch 1956 až 1959 sa ich vyrobilo 600 kusov. Samotné skútre boli originálne civilné modely VB1T s objemom 150 ccm. Motor bol dvojtaktný, maximálna rýchlosť 60 km / h, dostatočne vysoká na to, aby v prípade potreby dostihla na akékoľvek vozidlo, alebo aby sa presunula z miesta spustenia do oblasti, kde bol potrebný výsadkár.